Carmen

Opera

Writers: Georges Bizet Prosper Mérimée Ludovic Halevy Henri Meilhac

Songs

No. 1 Prelude

Act 1 - A public square in Seville

No. 2 Scene and Chorus: ‘Sur la place, Chacun passe’ - Moralès, Micaëla, Chorus

No. 3 Chorus of Urchins: ‘Avec la garde montante’ - Moralès, Don José, Chorus

Recitative: ‘C’est bien la’ - Zuniga, Don José

No. 4 Chorus of cigarette girls: ‘La cloche a sonné’ - Carmen, Chorus

No. 5 Habanera: ‘L'amour est un oiseau rebelle’ - Carmen, Chorus

No. 6 Scene: ‘Carmen! Sur tes pas nous pressons tous!’ - Chorus

Recitative: ‘Quels regards! Quelle effronterie!’ - Don José, Micaëla

No. 7 Duet: ‘Parle-moi de ma mère’ - Don José, Micaëla

Recitative: ‘Restala maintenant’ - Don José, Micaëla

No. 8 Chorus: ‘Que se passe-t-il là-bas?’ - Zuniga, Chorus

No. 9 Song and Melodrama: ‘Mon officier’ - Don José, Carmen, Zuniga, Chorus

No. 10 Seguidilla and Duet: ‘Près des ramparts de Séville’ - Carmen, Don José

No. 11 Finale: ‘Voici l'ordre; partez’ - Zuniga, Carmen

Entr'acte

Act 2 - Lillas Pastia’s Tavern

No. 12 Gypsy song: ‘Les tringles des sistres tintaient’ - Carmen, Mercédès, Frasquita

Recitative: ‘Messieurs, Pastia me dit’ - Frasquita, Zuniga, Carmen, Mercédès

No. 13 Chorus: ‘Vivat! Vivat le Toréro!’ - Zuniga, Carmen, Frasquita, Moralès, Chorus

No. 14 Couplets: ‘Votre toast, je peux vous le rendre (The Toreador song)’ - Escamillo, Frasquita, Mercédès, Carmen, Moralès, Zuniga, Chorus

Recitative: ‘La belle, un mot’ - Escamillo, Carmen, Zuniga

Exit of Escamillo

Recitative: ‘Eh bien vite’ - Frasquita, El Dancaïro, Mercédès, Carmen

No. 15 Quintet: ‘Nous avons en tête une affaire!’ - El Dancaïro, El Remendado, Carmen, Frasquita, Mercédès

Recitative: ‘Mais qui donc attends-tu?’ - El Dancaïro, Carmen, El Remendado

No. 16 Canzonetta: ‘Halte-là! Qui va là?’ - Don José, Carmen, Mercédès, Frasquita, El Dancaïro, El Remendado

Recitative: ‘Enfin c’est toi!’ - Carmen, Don José

No. 17 Duet: ‘Je vais danser en votre honneur’ and The Flower Song ‘La fleur que tu m'avais jetée’ - Carmen, Don José

No. 18 Finale: Holà! Carmen! Holà! - Frasquita, Mercédès, Carmen, Don José, El Remendado, El Dancaïro, Zuniga, Chorus

Entr'acte

Act 3 - A Wild Mountain Pass

No. 19: Sextet and Chorus: ‘Écoute, compagnon, écoute’ - Mercédès, Frasquita, Carmen, Don José, El Dancaïro, El Remendado, Chorus

Recitative: ‘Reposons-nous une heure ici’ - El Dancaïro, Carmen, Don José

No. 20 Trio: ‘Mêlons! Coupons!’ and The Card Aria ‘En vain pour éviter’ - Frasquita, Mercédès, Carmen

Recitative: ‘Eh bien? Nous essayerons de passer’ - Carmen, Frasquita, El Dancaïro

No. 21 Morceau d’ensemble: ‘Quant au douanier, c'est notre affaire!’ - Frasquita, Mercédès, Carmen, El Dancaïro, El Remendado, Chorus

No. 22 Aria: ‘C'est les contrebandiers le refuge ordinaire’ and ‘Je dis que rien ne m'épouvante’ - Micaëla

Recitative: ‘Je ne me trompe pas’ - Micaëla, Escamillo, Don José

No. 23 Duet: ‘Je suis Escamillo, Toréro de Grenade!’ - Escamillo, Don José

No. 24 Finale: ‘Holà holà José!’ - Carmen, Escamillo, Micaëla, Frasquita, Mercédès, El Dancaïro, Don José, El Remendado, Chorus

Entr'acte

Act 4 - Public Square in Seville, The Entrance of the Circus

No. 25 Chorus: ‘A deux cuartos!’ - Zuniga, Chorus

No. 26 March and Chorus: ‘Les voici! Voici la quadrille’ and ‘Si tu m'aimes, Carmen’ - Frasquita, Mercédès, Carmen, Escamillo, Chorus, Children’s Chorus

No. 27 Duet and Finale: ‘C'est toi! C'est moi!’ - Carmen, Don José, Chorus

A song with an asterisk (*) before the title indicates a dance number; a character listed in a song with an asterisk (*) by the character's name indicates that the character exclusively serves as a dancer in this song, which is sung by other characters.